Digitalisera kampanjer och öka svarsfrekvensen
Våra kunder hade stora framgångar med sin mobilbaserade pensionskampanj riktad till unga pensionärer. Kampanjen kördes med en skräddarsydd Addo Sign. På Aon var vårt mål att öka svarsfrekvensen genom att helt enkelt tala till målgruppen och använda digitala signaturer.
Vi valde att använda Addo Sign då vi ville köra mobilbaserade kampanjer med tillhörande digital signatur. Kampanjerna omfattade två av våra kunder med totalt 2 700 anställda, som alla skulle gå över till ett nytt pensionssystem.
"När kampanjen var över hade mellan 25 och 30 % svarat på kampanjen, vilket är långt bortom vad vi på Aon upplever med ett gammaldags informationsmöte."
– Thomas Krogh Jensen, Former Marked Director, Aon
Automatisera tunga manuella processer
Tidigare skulle Aon ha varit tvungna att boka möten med alla 2 700 anställda, men med så många anställda skulle det bli ett jättejobb. Med Addo Signs mobilbaserade kampanj och tillhörande digital signatur sparade alla parter både tid och pengar. Besparingen åstadkoms genom att många av pensionärerna fick och skrev under avtalet digitalt, samt att flera tidigare manuella processer automatiserades.
Kampanjens framgång berodde även till stor del på att den lyckades nå mottagarna där de var och på deras föredragna plattform.
Om Aon
"Aon Denmark är en del av Aon plc, världens största konsulthus inom sakförsäkring/riskhantering, pensionsförsäkring och återförsäkring. Aon i Danmark ingår i ett globalt nätverk med 500 kontor i 120 länder och totalt 72 000 anställda – varav 220 finns i Danmark.
Redo att börja
Ta reda på hur Addo Sign kan hjälpa din organisation.